گردشگری در عباس اباد

ما در این وبلاگ شما را با سراب عباس اباد اشنا میکنیم

گردشگری در عباس اباد

ما در این وبلاگ شما را با سراب عباس اباد اشنا میکنیم

خصوصیات راهنمای تور



با سلام من در این صحفه شما را با خصوصیات راهنمای تور اشنا میکنم

 

 

 

1 ) توانایی جذب مسافران: راهنمای حرفه ای یا همراه تور شاید چندان کاری با گرفتن مسافر برای تور ندارد. راهنمایان گاهگاهی هم می توانند مسافران را به دنبال خود بکشانند. یک شرکت برگزار کننده تور یا یک دفتر مسافرتی بر روی نام و اعتبارات چنین کسی حساب باز می کند. اخلاق خوب، خوش  و بش با مسافران، ایجاد روحیه در آنان و کارهای دیگر می تواند در جذب مسافر موثر باشد.

 

2 ) شناخت منطقه: بدیهی است هر کس برای نخستین بار جایی را ببیند، با آن آشنایی ندارد اما برای کسی که از پیش به آنجا رهسپار شده باشد، این یک برتری بی چون و چراست. یک راهنما با داشتن شناخت از منطقه می تواند با تسلط بیشتر و بهتری، درباره جاذبه ها، امکانات محل، شمار روزهای سفر سخن بگوید و اظهارنظر کند و مشکلات احتمالی را از پیش در یابد.

 

3 ) دانستن زبان محلی: داشتن یک چنین توانایی (به ویژه برای تورهای خروجی) از نیازهای حرفه ای است. اما بیشتر راهنمایان گهگاهی نیازی به دادن توضیحات ندارند و به این دلیل در جاهای دیدنی سرانجام به اینجا می رسند که کار را کاملا به دست راهنمای محلی بسپارند.

 

4 ) تحصیلات و هوشمندی: این دو ویژگی توامان با یکدیگرند اما همیشه چنین نیست. برخی از دانش آموختگان می توانند الگو و نمونه هوشمندی باشند و بسیاری از مردمان هوشمند شاید آموزش های رسمی بالاتر از دبیرستان را ندیده باشند، پس شما کسی را به عنوان راهنما می خواهید که تیزهوش باشد و در زمانی کوتاه بتواند دانستنی ها را فرا گرفته و به یاد بسپارد و سخنور خوبی باشد. بهترین همراهان تور کسانی هستند که تنها کمی باهوش تر از کسانی باشند که در خدمتشان هستند.


5 ) کارآزمودگی و سن: باز هم این دو عامل در هم تنیده و توامان با یکدیگرند، اما گاهی چنین نیست، برخی از بزرگسالان گوئی از تجربه ها درس نگرفته اند و برخی از جوان ترها گوئی پخته و بالغ آفریده شده اند. همه چیز به سن و سال بستگی ندارد، اما چندین تار موی خاکستری می تواند به جلب توجه و احترام کمک کند. با این همه بهتر است جوان کار آمد داشته باشید تا کهنه کاری که کارایی ندارد. با اینکه داشتن تجربه مستقیم از سفر بسیار سودمند است اما تجربه های مدیریتی در دیگر زمینه ها نیز می تواند در این زمینه کارساز باشد.

 

6 ) مهارت در کمک های نخستین: راهنمای تور در پذیرفتن مسولیت های پزشکی باید بسیار هوشیار باشد. مهارت هایی همچون تنفس مصنوعی، نجات غریق، کمک های نخستین پیشرفته کمک بسیار با ارزشی در رهبری تور است.

 

7 ) پرداختن به جزئیات: مهارت های سازمانی اغلب دست کم گرفته می شوند، به ویژه در زمینه رهبری تور که بیشتر بر فرهیختگی تاکید می شود. با این همه، کسی را نیاز دارید که به آینده بیندیشد، پیش تر را بنگرد و برای آینده تصمیم بگیرد. کسی که تمهیدات لازم برای اجرای تور را از پیش فراهم سازد و هر روز آن را بازبینی کند، کسی که بتواند ثبتی روشن، کامل و دقیق برای همه رویدادهای سفر فراهم آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.